Ren butik inför julen

De flesta butiker satsar stort på pynt, dekorationer och extra fin skyltning inför jul. Men minst lika viktigt är det förstås att det är rent och välstädat – särskilt i speciella tider som dessa.  Julen 2020 kommer att bli annorlunda på många sätt – inte minst för butiker och butiksmedarbetare.

Julen 2020 kommer att bli annorlunda på många sätt – inte minst för butiker och butiksmedarbetare. Färre kunder besöker fysiska butiker, och allt fler väljer att handla online. Samtidigt är kraven på renlighet och hygien extra höga, i synnerhet i butiksmiljöer där människor från olika håll och kanter möts och vistas. 

Vid sidan av fix med pynt, julskyltning och dekorationer är det således extra viktigt med regelbunden butiksstädning inför jul. Framförallt i år under rådande pandemi – men kanske även kommande jular. En riktigt ren och fräsch butik ökar ju trots allt trivseln ännu mer, vilket förstås kan bidra till ännu bättre julstämning för både kunder och butiksmedarbetare. Så varför inte göra det till en prioritet varje år? 

Med endast någon vecka kvar till jul passar vi på Stockholms Allstäd på att lista några värdefulla tips om varför regelbunden butiksstädning inför jul är något att satsa på. 

 

Fördelar med att städa butiken regelbundet inför julen

Förutom det givna – att det blir rent och snyggt – följer fler fördelar med att städa er butik regelbundet i jultider. Somliga känns säkert självklara, medan andra kan vara sådant man inte tänker på direkt.

Därför lönar det sig med regelbunden, noggrann butiksstädning runt jul:

  • En välstädad butik uppfattas som mer inbjudande av kunder – bättre chans till fler besökare och ökad försäljning
  • Rena ytor säkerställer en hygienisk miljö som både kunder och butiksmedarbetare kan känna sig trygga i 
  • Julpynt är vackert – men det har också en förmåga att dra åt sig damm och skräpa ned. Regelbunden städning ser till att både butiken och dekorationerna ser fräscha ut
  • En ren butik är trevligare att arbeta i och kan hjälpa till att hålla julstressen bland medarbetarna i schack
  • Genom att hålla fast vid regelbunden städning under jul och nyårshelgen, undviker ni behov av en tidskrävande storstädning när pyntet sedan ska bort

Ledig i jul? Ta hjälp av en städfirma

I större butiker och varuhus är det i stort sett alltid en professionell städfirma som sköter städningen, men i små butiker där endast ägaren eller någon enstaka anställd arbetar är det vanligt att man tar hand om det själv. 

Äger du en mindre butik och planerar att vara ledig i jul kan det vara värt att ta hjälp av en städfirma för att hålla städningen igång, trots att butiken kanske håller stängt. Ett par städtillfällen strax före jul och i mellandagarna håller butiken ren och fräsch tills ledigheterna är över.

God jul önskar vi på Stockholms Allstäd!

Mer information om butiksstädning hittar du här på vår hemsida. Kontakta oss gärna med en förfrågan, så hör vi av oss och berättar mer om vad vi kan erbjuda.

 

FAQ

Hur ofta behöver man städa en butik?

De flesta butiker behöver städas åtminstone varje vardag för att hållas rena och fräscha.

När är bästa tiden att städa en butik?

Mest lämpligt är förstås då butiken är stängd för kunder. Bästa tiden är ofta på morgonen innan öppning.

Vad ingår i en butiksstädning?

Det kan variera från butik till butik. På Stockholms Allstäd anpassar vi alltid städningen efter varje butiks specifika behov och önskemål. 

0
Feed

Adress

Jenny Linds gata 10

129 52 Hägersten
Hitta hit

Viktig information angående GDPR: Den nya lagen trädde i kraft 25/5-18 och här följer därför info. Viktigt att veta är att Stockholms Allstäd AB aldrig delar eller säljer några kunduppgifter till tredje part. Vissa uppgifter sparas pga fakturering eller offerering, beroende på vilken typ av UPPDRAG som är aktuell. Meddela om du som kund önskar att dina uppgifter tas bort eller om du inte önskar något utskick från Stockholms Allstäd AB.